marți, 9 decembrie 2014

Tort " Un minut"







     In clasele primare de Craciun mamicele aduceau tot felul de dulciuri, mama desigur gatea deliciosul tort „Smetannic” sau „Medovic”. O mamica a unei colege si acum tin minte, aducea un tort foarte delicios nu-mi amintesc cum se numea doar stiam ca blaturile de tort sunt coapte pe tigaie. Si acum mi-a ramas in memeorie acel tort foarte delicios si aromat.
      De curand am descoperit reteta acestui tort, toata familia a fost incantata de acest tort. Este un tort foarte simplu si rapid de facut, ideal pentru cei care doresc un desert delicios si cu mai putin efort.
     Am gatit acest tort de doua ori, varianta 1 decorat cu nuca de cocos si figuri din ciocolata. Varianta 2 decorat cu trandafiri din plastelina de ciocolata si bordura din ciocolata.

Crema pentru decor: dulciuridincopilarie.blogspot.ro/2017/10/crema-de-bezea-pentru-decor.html

Ingrediente:

Blat:

Lapte condensat – 1 cutie
Oua – 1 bucata
Bicarbonat de sodiu stins in otet – 1 lingurita
Faina alba – 3-3,5 pahare  ( mai adaugati daca este necesar sa fie aluatul nelipicios, dar sa raman totusi moale usor de modelat)

Crema:

Lapte – 800 ml
Oua – 2 bucata
Zahar – 150 g
Unt – 200 g
Faina alba – 80 g
Zahar vanilat – 1 plic
Optional: nuci macinate
Decor:
- Nuca de cocos
- Figurine din ciocolata- 50 g

Important: Daca faceti un tort cu diamentru mic de 18-20 cm este suficient cantitatea de crema mentionata. Dar daca faceti un tort mai mare de 23-24 cm aveti nevoie de mai multa crema 1 porti si jumatate sau chiar 2.

Mod de preparare: Laptele condensat, 1 ou, bicarbonatul de sodiu si faina se incorporeaza si se formeaza un aluat. Se imparte aluatul in 8 parti egale, se intind foi foarte subtiri, intre timp sa incinge tigaia fara ulei. Blaturile se coc pe tigaie pe ambele parti pana se rumenesc. Aveti grija! se coc foarte repede!. Se taie blatul copt dupa forma unei farfurii
cu diamentu de 23-24 cm, cat este fierbinte apoi se intareste si e greu de taiat, (eu am taiat blatul necopt, mi s-a parut mai simplu si apoi am copt blaturile).
Intr-un ceaun, tuci se amesteca ouăle cu zahar si faina, pe parcurs se adauga putin lapte, vanilie. Se pune la foc mic, se adauga tot laptele si se amesteca continuu cu un tel sa nu se formeze cocoloase. Cand crema se ingroasa si este gata se lasa la racin putin. Se adauga untul si se mixeaza cu mixerul.
Blaturile se ung cu crema ( se presara nuci măcinate, este obtional după preferinte) tortul la exterior se unge cu cremă fără nuci, se orneaza cu restul de balt faramitat. (Am ornat cu nuca de cocos si ciocolata neagra, dupa preferinte). Se lasa peste noapte la frigider. Pofta Buna!!!

Detalii pentru decor varianta 1:

Figurine din ciocolata: Se rupe ciocolata bucati, se pune intr-un bol de inox la baie de aburi.  Dupa ce s-a topit uniform se ia bolul de pe vasul cu aburi si se pune intr-un pos improvizat, o folie protectie coli, se taie varful cat mai mic sa iasa cat mai fin, cand intindem ciocolata pe folii mici de plastic, se face dupa forma unui cornet se lipeste cu scoci, apoi le punem in frigider pentru 30 minute.

Floricele din ciocolata: Intr-o forma de silicon pentru cuburi de gheata am turnat ciocolata, dupa ce s-a racit putin ciocolata am dat la congelator pentru 15-20 minute.
 
Detalii pentru decor varianta 2:

Bordura din ciocolata: Se topeste la aburi ciocolata alba si neagra, separat. Se toarna ciocolata intr-o folie protectie coli care se taie la varf. Se deseneaza cu ciocolata topita dupa un anumit model (pe hartie de copt) bordura de ciocolata, la alegere. Se calculeaza mai intai lungimea bordurii (diamentru tort x 3.14), in cazul torturilor rotunde. In cazul meu am facut 4 borduri pe care le-am montat pe tort separat. Atentie mare!!! Tortul ar trebui sa fie imbrcat cu multa crema sa se fixeze bine bordura de ciocolata. Cat nu s-a intarit ciocolata se monteaza in jurul tortului cu tot cu hartia de copt, se lasa la frigider pentru cateva ore. Hartia de copt se elimina dupa ce s-a intarit bine ciocolata, mare grija cand scoateti hartia bordura este foarte fina si se poate rupe. In cazul meu am folosit aproximativ 100 gr ciocolata amaruie.

Obs: Se orneaza cu frisca (crema de smantana) intre bordura de ciocolata si tort.
Daca este cazul si nu ne ajunge crema pentru finisarea tortului se mai face o crema separat.

Crema de frisca: (pentru fixarea bordurii)
-200 ml smantana 30% grasime
-70 g zahar

Mod de preparare: Smantana rece de la frigider se bate cu mixerul pana creste putin in volum, se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana devine ferma. Se unge margine tortului pentru fixarea bordurii de ciocolata.

Trandafiri din plastelina de ciocolata amaruie:
 

Spor la treaba!!! Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu