miercuri, 10 decembrie 2014

Bordura din ciocolata





    


      Am hotarat sa revin asupra acestui subiect aparte, cu explicatii mai clare despre cum am procedat. Am facut poze cu telefonul si nu sunt foarte reusite, data viitoare cand voi mai face o bordura si anume pentru un tort rotund voi face mai multe poze si cu explicatii noi.
    Momentan va explic cum am facut bordura pentru un tort dreptunghiular. Este mai simplu decat pentru un tort rotund. Primul pas ar fi sa stim cam ce dimensiuni va avea tortul pe care dorim sa-l imbracam in bordura. Calculam inaltimea tortului si dimensiunea fiecarei lature in parte. 
    La mine tortul a fost unul destul de mare si inalt, am facut o bordura de 12 cm inaltime si fiecare blat de bordura cate 35 cm lungime, unde este cazul se mai poate taia din ea. Am desenat pe o hartie de copt o schita, cu modelul dorit si pe liniile desenate am conturat cu ciocolata. 
Posul, am mai zis, am folosit o folie protectie coli, care s-a adevertit foarte utila. 
    Apoi cu ciocolata alba am completat spatiile cu flori, astfel bordura a fost mai trainica cu mai multa ciocolata. La acest tort am facut aceasta bordura pentru prima data a iesit destul de bine. 
    Si sa aveti grija cand topiti ciocolata, la foc mic si cu multa rabdare, din experienta spun ca m-am grabit...si mi s-a taiat ciocolata. 
    Puteti folosi si ciocolata cu lapte daca nu va placea cea amaruie cu continut mare de cacao. 
    Ciocolata din poze este cea cu care am lucrat la tortul lui Vladut, cu un continut mai mic de cacao pana la 50%.
    Pentru tortul "Un minut"si cel cu "nuci si crema mascarpone" am uitilizat ciocolata Kandia 75% masa de cacao, Noir/Pure/Zartbitter 74% cacao si Schogetten ciocolata alba. 
  Obs: Referitor la ciocolata va sugerez sa lucrati cu ciocolata menaj. Explicatiile anterioare nu le-am sters sa fie exact cu ce am lucrat initial, dar am revenit asupra acestui subiect. Este mult mai usor de lucrat cu ciocolata menaj si anume dupa ce este lucrata bordura pe hartie ii trebuie mult mai putin timp sa se intareasca si se fixeaza mai usor pe tort.

    Aici va reamintesc ce explicatii am scris la tortul la care am folosit aceste borduri.

    Bordura din ciocolata: Se topeste la aburi ciocolata alba si neagra, separat. Se toarna ciocolata intr-o folie protectie coli care se taie la varf. Se deseneaza cu ciocolata topita dupa un anumit model (pe hartie de copt) bordura de ciocolata, la alegere. Se calculeaza mai intai lungimea, inaltimea  bordurii (diamentru tort x 3.14), in cazul torturilor rotunde. In cazul meu am facut 4 borduri pe care le-am montat pe tort separat. Atentie mare!!! Tortul ar trebui sa fie imbrcat cu multa crema sa se fixeze bine bordura de ciocolata. Cat nu s-a intarit ciocolata se monteaza in jurul tortului cu tot cu hartia de copt, se lasa la frigider pentru cateva ore. Hartia de copt se elimina dupa ce s-a intarit bine ciocolata, mare grija cand scoateti hartia bordura este foarte fina si se poate rupe. In cazul meu am folosit aproximativ de 240 gr ciocolata alba si 400 gr ciocolata neagra.

    Frunze din ciocolata: Se topeste la aburi ciocolata si se intinde cu o pensula pe spatele unei frunze vii, de trandafir sau chiar de la pomi de cires, visin sau cais. Se lasa la frigider pana se intareste ciocolata, se indeparteaza cu grija frunza sa nu se rupa cea de ciocolata.

    Litere din ciocolata: Pe o foaie A4 se printeaza litere de dimensiuni mari si se capseaza deasupra acelei coli, hartie de copt. Pe care se deseneaza conturul literelor cu ciocolata topita si apoi se umple interiorul literelor.
 
      Spor la treaba!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu