duminică, 15 februarie 2015

Tort cu foi de napolitana si lapte condensat

Tort cu foi de napolitana de la Firesco
Foi de napolitana de la Firesco si Gusturi Romanesti
Tort cu foi de napolitana de la Gusturi Romanesti

      Un tort rapid si foarte gustos. L-as putea numi „Gustul copilariei”, nuci, lapte condensat si napolitane...ce poate fi mai bun? :) In copilarie pur si simplu il adorammmm....mmmm delicios!!! Si acum sentimentul este acelasi :)

Pozele initiale facut in 2015 sunt cele cu napolitana roz si cele facute acum recent (2018) sunt cu foi de napolitana cumparate din retelele de magazine Cora si Mega Image, marcile Firesco si Gusturi Romanesti. 
O reteta care imi doream demult sa-i fac o actualizare :) si mai ales sunt extrem de fericita ca pot gasi in comert si aici in Romania foi de napolitana pentru a putea face oricand acest minunat tort.  Simplu, rapid si foarte delicios! :)

Ingrediente:
Foi de napolitana
Lapte condensat fiert – 1 cutie
Nuci macinate- 50-100g

Mod de preparare: Se pune la fiert laptele condensat, in cazul nostru au fost doua cutii, am facut doua torturi. Foile de napolitana cele de la Gusturi Romanesti le-am taiat in doua si am facut un tort mai inalt. Am utilizat cate o cutie de lapte condensat pentru fiecare tort, nu este nevoie de mai mult, in caz contrar va fi tortul prea dulce. Intindeti laptele condensat pe fiecare foaie incat sa umpleti fiecare "casuta-patratel" asa le ziceam eu in copilarie,  si astfel va fi suficient doar o cutie. 
Se fierbe timp de 3 ore la foc mediu, daca apa mai scade adaugati apa.
Laptele condensat se fierbe in cutii metalice, dupa fierbere capata o culoare si gust de caramel si devine mai dens. Se unge fiecare foaie de napolitana, mai putin ultima si se presara nuci macinate. Nu presarati foarte multa nuca foile de napolitana se pot desprinde nu se vor lipi mai bine zis. Cantitatea am trecut cu aproximatie dar cu siguranta nu veti folosi toata nuca. 
Se inveleste in folie alimentara si se pune pe masa si cu ceva greutate peste sa se preseze, astfel foile vor fi bine lipte una de alta. Se lasa la frigider inainte de service pentru cateva ore, cel mai bine peste noapte cu siguranta va fi mai fraged si mult mai bun :)

Spor la treaba! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu