joi, 14 mai 2015

Placinte delicioase (foietaj de casa)


         Aceasta reteta de placintele este putin diferita de ce v-am prezentat anterior. Zilele acestea imi tot era gandul la placinte...si la cele facute in casa, nu oricare :) Asa ca, am decis sa ma apuc de treaba :) Le puteti face cu orice umplutura va place, eu le-am facut cu branza si verdeata, varza calita si visine. Sunt extraordinar de bune imediat scoase din cuptor :) Nu-i asa ca v-am facut pofta si voua de placinte?:) Atunci, sa aveti spor :)

Ingrediente:
Faina – 1 kg
Drojdie uscata – ½ plic (3,5 g)
Sare – 1 lingurita
Oua - 2
Apa calduta – 500 ml
Ulei de floarea-soarelui - 500ml

Va recomand faina alba de grau ungureasca Liszt tip 550.

Mod de preparare: Punem faina cernuta (1 kg) intr-un bol mai mare. Separat in alt bol se amesteca ouale cu sarea si drojdia, apoi adaugam apa si mixam din nou. Treptat adaugam faina si framantam un aluat. Daca e necesar adaugam putina faina pe parcurs, aluatul nu trebuie sa fie foarte tare, nici lipicios. Framantam bine aproximativ 20 minute. Se lasa la crescut pentru aproximativ 20 minute
Dupa acest timp luam cate o bucata din aluat si facem bile mici (8 bucati, a cate 100g de aluat fiecare, prima transa,exact pentru o tava). Fiecare bucata de aluat o intindem cu facaletul si apoi o punem pe o farfurie unsa bine cu ulei, ungem bine foaia de placina si deasupra cu ulei (puneti ulei mai mult, daca nu este suficient ulei se vor lipi una de alta si nu mai putem face nimic sa salvam aluatul).
Le intindem pe toate si punem una peste alta unse cu mult ulei. Apoi le lasam un pic sa stea in ulei, 5-10 minute, dupa ce am terminat sa le intindem cu facaletul pe toate. Intoarcem foile din farfurie si incepem cu prima foaie care am pus-o in farfurie, o punem pe masa unsa cu ulei si o intindem, atent cu grija, foarte subtire. 
Aluatul este moale si se poate rupe oricand,  va recomand la aceasta etapa sa nu va grabiti. Apoi impreunam partea din stanga si apoi cea din dreapta (stropim putin ulei).
La capat de placinta punem umplutura, se impaturesc sub forma de triunghi, sper ca va explic destul de bine, va orientati si dupa poze :) se pun in tava unsa cu ulei.
Dam la cuptor preincalzit pentru 25-30 minute, pana se rumenesc. Se ung cu ulei dupa ce sunt scoase din cuptor. In total mi-au iesit 16 placintele :) (prima transa 8 bucati si a doua 8 bucati)
Le puteti servi fierbiti sau calde!!! Depinde cum va place. Va garantez sunt delicioase!!! :)
Pentru umplutura am folosit:
Visine congelate: cantitatea depinde de cate palcinte doriti sa faceti, se dau prin faina si se mai adauga cate 2 lingurite de zahar pentru fiecare placinta.
Umplutura de varza calita: O jumatate de varza mai mare se taie fasii subtiri, se caleste in putin ulei, se adauga sare si piper dupa gust.
Umplutura de branza: Branza de vaci 400 g, branza telemea putin sarata – 200 g, o legatura de ceapa verde, o legatura de marar, 2 oua. Se amesteca totul si se mai adauga putina sare daca este cazul, depinde cat de sarata este branza telemea.
                                      
Spor la treaba! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu