duminică, 30 august 2015

Dulceață de afine


              O dulceata foarte delicioasa si aromata. Nu stiu, poate ca sunt persoane care nu le plac afinele sau dulceata de afine. Insa eu personal o ador inca din copilarie. Se prepara foarte usor si o puteti servi cu papanasi, clatite sau dimineata la mic dejun cu paine prajita si unt. Este extrem de gustoasa si delicioasa! 

Ingrediente:
Afine  - 5 kg
Zahar – 3 kg

Mod de preparare: Afinele se curata de frunzulite si codite. Se pun intr-un vas cu fundul mai gros (teflonata) sau si mai bine ceaun. Se adauga zaharul, fructele avand deja putin suc, zaharul se topeste destul de repede. Se pune la foc mare pana incepe sa fiarba compozitia apoi se da focul mic si se fierbe 2 ore si 30 minute, se amesteca periodic. Se pune dulceata in borcane curate (spalate si uscate anterior), se infileteaza cat este fierbinte. Se lasa bocanele cu gura in jos, acoperite cu o patura mai goasa pana a doua zi, borcanele trebuie sa fie complet racite. Se depoziteaza in camara si vor astepta sa fie servite de pofticiosi cu clatite, papanasi sau cu orice altceva va place. :)

Obs: Am incercat sa fac si proportia de 1 la 1, adica 1kg de afine la 1kg de zahar. A iesit prea dulce pentru gustul meu, asa ca am mai redus din zahar.  Si am fiert dulceata 2 ore. Dar incercati si faceti cum considerati ca este perfecta pentru gustul vostru.

Spor la treaba! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu