miercuri, 4 iulie 2018

Tort delicios de portocale si ciocolata


             Despre acest tort pot sa spun ca este unul senzational de gustos, delicios! Un tort ales cu succes pot spune pentru ziua sotului :) Am ramas super incantata...mai ales ca il incercasem deja, este practic acelasi tort care l-am facut de 1 iunie pentru copilasi. Doar ca am combinat si blatul de cacao si am folosit ceva mai multa crema ( 2 portii penru interior impartit in mod egal si o portie pentru exterior) si blaturile sunt putin mai subtiri. Si inca ceva  foarte important, blaturile le-am copt in forma rotunda de 20 cm diametru si a fost nevoie de mai mult timp la coacere de 1 ora nu cum este mentionat la chec de 40 minute, aceeasi temperatura de 180 grade C. Sau puteti imparti aluatul din start in 2 forme de 20 cm si le coaceti mai putin timp, nu am incercat dar cred ca va fi nevoie de 30-40 minute. (cu siguranta pe viitor va fi de folos inca o forma de copt este mai usor de lucrat, trebuie sa mai cumpar ;)Pentru decor am folosit trandafiri din plastilina de ciocolata ;)
         Aveti nevoie de coloranti alimentari pe baza de gel pentru trandafiri, ca sa nu folosesc foarte mult colorant am vopsit cu pensula trandafirii, am presarat peste sclipici comestibil si pudra aurie, am pudrat putin peste glazura si am colorat trandafirul auriu (putina pudra amestecata cu cateva picaturi de vodka).  

Pentru balt de tort aveti reteta aici:
Pentru trandafiri aveti reteta aici:
Frunzele sunt facute din ciocolata topita cu ajutorul unei forme din plastic sau silicon
Crema super delicioasa de branza cu unt (cheese cream):

M-am decis sa va dau si reteta tot aici, vedeti mai jos. Dar aveti si link-urile mai sus ;)
Ingrediente: (diametru tava 20 cm)
Faina –300g (pentru blatul cu cacao : 200g faina+100 g cacao)
Oua – 4
Zahar – 200g
Unt – 200 g
Praf de copt – 1 plic
Zahar vanilat – 1 plic
Suc de portocale – 100 ml (pentru blatul cu cacao se utilizeaza cafea)
Coaja rasa de la o portocala (fara coaja la blatul cu cacao)

Mod de preparare: Ouale se mixeaza spuma cu zahar si zaharul vanilat pana se dizolva tot zaharul. Adaugam apoi faina (inclusiv praful de copt), untul  moale cate un cubulet, continuand sa amestecam. Stoarcem sucul de portocala, coaja de portocala si adaugam in aluat. Turnam aluatul în forma unsa cu unt peste care am presarat pesmet sau faina. Dam la cuptor pentru 60 de minute, la 180 grade C.
Se  scoate pe un platou sa se raceasca, apoi se feliaza in doua parti egale.

Sirop:
1.     Lapte condensat
Apa (fiarta si racita)

Mod de preparare:  In proportie de 1:2 (1 parte lapte condensat si 2 de apa). Se amesteca ingredientele si se unge cu pensula fiecare blat. Preparati sirop in cantitatea dorita, depinde de fiecare cat de insiropate doriti sa fie blaturile mai mult sau mai putin, doar blaturile de portocala.

2.     Ceai de fructe, insiropati blaturile de cacao atat de mult cat de insiropat doriti sa fie, dupa plac si gust.

Crema de branza cu unt (Varianta Nr.1):
Crema de branza – 250 g (philadelphia, exquisa sau hochland clasica fara arome)
Unt – 200 g
Zahar pudra – 50 g
Lapte condensat – 50 g

Obs:  Pentru acest  tort am folosit 2 portii pentru interior si o portie pentru exterior.

Mod de preparare: Foarte important untul si crema de branza sa aiba aceeasi temperatura de 21 grade C. Se mixeaza untul cu zaharul pudra, aproximativ 7-8 minute la viteza medie spre mare. Apoi in alt vas se amesteca crema de branza cu laptele condensat cu ajutorul unui blender. Apoi se amesteca ambele compozitii cu o spatula, incet cu grija, cu miscari lente ca la pandispan ;)
Crema se prepara super usor dupa parerea mea 
Se  imparte in partie egale, depinde cate blaturi are tortul, 3, 4. In cazul nostru am impartit in 3 parti egale tortul avand 4 blaturi.
Dupa ce montam tortul se lasa la frigider peste noapte a doua zi se decoreaza cu oricare crema preferati. Eu am folosit aceeasi crema ca cea din interior.

Obs: Aici se poate utiliza branza de vaci (9%) in locul cremei de branza :)

Pentru glazura de ciocolata alba aveti nevoie de :
50 g ciocolata alba
20 g smantana pentru frisca
Se topeste ciocolata impreuna cu smantana pentru frisca, se pune intrun pos si se decoreaza tortul pe margini. Tortul trebuie sa fie rece de la frigider, deci inainte de al decora lasati tortul vreo ora la frigider sau mai putin timp 20-30 minute la congelator.

Spor la treaba! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu