marți, 3 iulie 2018

Tort „Vaiana”

Aceasta este duza 131, cele 3 posuri mici (S) se pun într-unul mai mare (M)
Aici am folosit duza 789 pentru a imbraca tortul ;)

           Am ales sa fac un tortulet minunat pentru un suflet minunat...la ziua ei de nastere.  Am facut un tort cu mousse de ciocolata alba si neagra si un mousse deosebit de zmeura ;) Un tort senzational de gustos...exact pe placul piticilor dar si a celor mai mari ;) La multi ani scumpa mea! Te iubesc foarte mult si nu am putut sa nu fac un tort deosebit de ziua ta,  mai ales ca ma pricep la „din astea dulci”;) Sa fii sanatos ingeras scump, sa ai parte de multa multa fericire si noroc in viata! O zi minunata sa ai! :)
(Nu stiam cum sa numesc acest tort...asa ca l-am numit dupa imaginea care am folosit-o ;))

Ingrediente: (dimensiune tava 20 Ø )

Oua – 3 (L,XL)
Faina – 105 g
Zahar – 105 g
Zahar vanilat – 1 plic
Unt  - 30 g (topit si racit)
Praf de copt – 1 lingurita (3-4 g)
Sare  - 2 g

Mod de preparare: Se pregateste tava pentru copt, se tapeteaza cu hartie de copt atat fundul tavii cat si peretii acesteia. Cuptorul se preincalzeste la 180 grade C. Se mixeaza ouale cu sarea aproximativ 1 minut, se adauga zaharul si zaharul vanilat. Continuati sa mixati pana masa creste in volum. Se adauga faina amestecata cu praful de copt si cernuta de vreo 3 ori anterior. Se amesteca cu un tel toata compozitia, usor sa nu scada in volum. Apoi se amesteca untul topit si racit , pana avem o compozitie omogena. Se toarna aluatul in tava si se coace aproximativ 25-30 minute. Se scoate de la cuptor si se lasa sa se racesca putin in tava, apoi se pune pe un gratar cu fata in jos sa se raceasca complet.
Din aceasta cantitate de ingrediente veti obtine un blat de tort cu 20 cm Ø, pe care il puteti felia fie in doua parti egale sau in 3 depine cum aveti nevoie pentru a forma tortul. Eu am avut nevoie de blaturi mai subtiri la acest tort asa ca am optat pentru a-l felia in 3 parti egale.
Pentru acest tort am copt 2 blaturi de tort, astfel am obtinut 6 felii de blat de tort. Nu am avut 2 tavi de aceeasi dimensiune asa ca am copt blaturile pe rand. Daca aveti 2 tavi de aceeasi dimensiune faceti din start aluatul din 6 oua, apoi impartiti aluatul in cele 2 tavi si le coaceti odata. 
Pentru a taia blatul de tort cu usurinta il lasati pentru cel putin o ora la congelator.

Sirop cu lapte condensat:  (obtional)!!!
Lapte condensat
Apa (fiarta si racita)
Mod de preparare:  In proportie de 1:2 (1 parte lapte condensat si 2 de apa). Se amesteca ingredientele si se unge cu pensula fiecare blat. Preparati sirop in cantitatea dorita, depinde de fiecare cat de insiropate doriti sa fie blaturile mai mult sau mai putin.

1.Sufleu de ciocolata alba:
Ciocolata – 100 g
Smantana pentru frisca Dorna 35 % grasime- 200 ml
Gelatina foi – 3

Mod de preparare: Se topeste ciocolata impreuna cu frisca, dupa ce s-a topit toata ciocolata se adauga gelatina se amesteca. Se lasa la rece, se amesteca periodic. Intre timp se pregateste sufleul de ciocolata neagra. Sufleul incepe sa se intareasca de la gelatina, de aceea este nevoie sa fie amestecat periodic. Mai intai pregatim toate 3 feluri de sufleu apoi se trece la etapa de montarea a tortului.Continutul  si ordinea straturilor din care este format tortul necesita sa pregatim mai intai sufleurile. Inainte de a fi montata crema pe tort se mixeaza putin cu mixerul, nu insistati foarte mult.

Obs: Nu este ca un tort clasic format din 3 sufleuri si acestea se pregatesc pe rand, un pic mai dificil sa zic asa, dar se pregatest toate 3 sufleuri am numerotat in care ordine le-am facut. Am zis dificil pentru ca in timp ce pregatesti sufleurile pana ajungi la cel de-al 3-lea primul sufleu deja se incheaga compozitia si trebuie sa fie mixata inainte de a o pune pe blatul de tort, dar e ok m-am descurat ;)

Obs: Aici la fel, voi reveni cu ceva modificari si anume: voi reduce cantitatea de ciocolata cu 50 g si voi adauga inca 50 ml frisca.

2.Sufleu de ciocolata neagra:
Smantana pentru frisca Dorna 35 % grasime – 200 ml
Ciocolata – 200 g
Smantana pentru frisca Dorna 35 % grasime (batuta)- 200 ml (rece de la frigider)
Gelatina foi – 6

Mod de preparare: Se hidrateaza foile de gelatiana. Se pune intr-un vas frisca (200 ml) la incalzit impreuna cu ciocolata taiata bucati mici. Se amesteca aproape continuu sa se omogenizeze compozita. Aveti grija sa nu fierbeti, opriti focul cand amestecul devine suficient de fierbinte si ciocolata se topeste cu usurinta. Se adauga in compozitia de ciocolata gelatina hidratata, scurgeti foarte bine foile si amestecati foate bine. Separat se bate frisca (200 ml) peste se toarna amestecul de ciocolata. Compozitia daca va pare prea lichida nu va faceti griji cand incepe sa actioneze gelatina devine destul de dens sufleul. La fel ca si celalalt sufleu se lasa la rece, se amesteca periodic cu un tel, se mixeaza putin cu mixerul inainte de a fi pus stratul pe tort. Se imparte compozitia in 2 parti egale.

Obs: La acest sufleu..dupa ce a fost degustat. Am zis sa notez cate ceva pentru mine, pentru voi. Cred ca ar fi fost mai bine cu mai putina ciocolata asa ca data viitoate voi incerca sa folosesc doar 100 g ciocolata si voi mai adauga inca 100 ml frisca. 

3.Sufleu de zmeura:
Zmeura congelata – 200 g
Zahar – 120 g
Smantana pentru frisca Dorna 35 % grasime – 400 ml  (rece de la frigider)
Gelatina foi -6

Mod de preparare: Se pune intr-un vas la foc mic fructele si zaharul, se amesteca pana se topeste tot zaharul, aveti grija sa nu fiarba.
Se pun la hidratat foile de gelatina. Fructele se mixeaza cu blenderul si se strecoara de seminte. Piureul de fructe se pune din nou la foc mic, pana se incalzeste (se opreste focul) se adauga foile de gelatina, se amesteca compozitia. Se mixeaza smantana pentru frisca la viteza mica initial apoi la ceva mai mare, urmariti cu atentie, fiind rece de la frigider se bate destul de repede, aveti grija sa nu se taie. Peste aceasta se adauga fructele se amesteca usor cu o paleta pana se omogenizeaza. Se imparte compozitia in 2 parti egale.

Montarea tortului: Se pune primul blat intr-un inel ajustabil, pe margini se fixeaza folie. Se pune un strat de sufleu de ciocolata neagra, apoi sufleu de zmeura, urmeaza stratul de ciocolata alba si din nou zmeura si ciocolata neagara. Se lasa la frigider peste noapte, a doua zi se pregateste o crema pentru decor. Se decoreaza dupa plac si imaginatie, acum cred ca depine pentru cine este torul si cu ce ocazie ;)
La acest tort am folosit crema pentru decor din bezea, o portie a fost suficient pentru a decora tortul, aveti aici detalii:

Pentru decor am folosit imagine din vafa, se monteaza pe tort unsa cu putina miere sau se poate utiliza lipici comestibil (folositi o pensula) se aseaza usor fara a se forma bule de aer.

Altele:
Coloranti alimentari pe baza de gel
Sclipici comestibil
Imagine comestibila din vafa
Duza: Nr 789;  Nr 131

Spor la treaba! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu