luni, 19 februarie 2018

Tort "Raffaello"



              Pot sa va spun parerea personala despre acest tot. Mie mi-a placut foarte mult, de aceea am ales sa-l prepar si la o ocazie speciala. Desi poate sa nu fie pe placul tuturor :) Cel pregatit de revelion am insiropat balturile, desi nu-mi plat blaturile insiropate la tort am zis hai sa respect reteta :) a fost ok. Acest aspect ramane la alegerea (gustul) fiecaruia. Celalalt nu am insiropat blaturile si asta a fost marea mea greseala, pe viitor voi sti cand pregatesc un tort pentru familie fac dupa gustul nostru, cand aleg sa prepar pentru ocazii si vor gusta mai multe persoane cu siguranta aleg sa insiropez blaturile ;) :) Sa aveti spor la gatit daca cumva v-am facut pofta din poze ;)

Ingrediente: ( Tava diametru 23 cm)
Oua - 6 (mari L)
Zahar- 200 g
Faina – 125 g
Migdale macinate – 100 g
Extract de migdale – 5 ml
Sare – 2 g
Pentru crema:
Ciocolata alba – 200 g
Lapte de cocos – 50 ml
Mascarpone – 250 g
Smantana pentru frisca rece – 500 ml
Zahar pudra – 30 g
Coconut extract – 5 ml
Nuca de cocos – 50 g
Lapte de cocos- 240ml pentru  insiropat blaturile (3x80)
Nuca de cocos pt decor, bomboane Raffaello

Obs: In imagini vedeti un tort mic de 23 cm diametru, format din 3 blaturi si am folosit o portie din ingrediente. Pentru tortul aniversar am folosit cantitatea de ingrediente din 15 oua si format din 5 blaturi cu diamentru de 27 cm. S-a mai pierdut din blat, sa zic asa la taierea blaturilor sa pot forma 5 blaturi egale. Si 2 portii de crema repartizate in mod egal pe fiecare blat, nu am folosit din crema pentru decor. La acest tort mai mare am folosit crema pentru decor din bezea, aveti aici detalii:
Imi pare rau ca nu am putut sa va ofer mai multe poze la decorarea tortului, imi era greu sa fac poze in timp ce lucrez..si aveam niste emotii ;) da da sa iasa totul foarte bine :)

Mod de preparare:  Se separa  galbenusurile de albus. Albusurile se mixeaza spuma cu un praf de sare si 200 g zahar, se adauga treptat. Se adauga extractul de migadale in galbenusuri, se adauga peste albusurile batute ferm, se amesteca lent,  se incorporeaza migdalele macinate cu miscari de jos in sus, apoi faina in acelasi mod (puteti folosi un tel). Se coace blatul de tort la 170 grade C 40-45 minute, se lasa in tava 15 minute pt a se raci apoi se scoate din tava sa se raceasca de tot. Pentru al felia mai usor se pune la congelator  pentru 1 h.  Intre timp pregatim crema. Blatul se taie in 3 parti egale.

Crema: Se topeste ciocolata alba la baie de aburi impreuna cu 50 ml lapte de cocos, se amesteca continuu pana obtinem o compozitie omogena.  Se ia de pe aburi vasul cu ciocolata. Se mixeaza 250 g mascarpone, sa fie uniform. Apoi se adauga ciocolata alba, se mixeaza. Frisca rece de la frigider se mixeaxa pana incepe sa capete consistenta se adauga zaharul pudra, extractul de cocos. Se inglobeaza frisca batuta in ciocolata cate putin, cu miscari lente, ca la pandispan.  Apoi se adauga 50 g nuca de cocos. Se amesteca usor, pana avem o compozitie omogena.  Se insiropeaza primul blat se intinde crema 2-3 linguri mari. Apoi se acopera tot tortul, inclusiv suprafata. Se decoreaza cum se vede in poza.

Spor la treaba!  Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu